Velike srpske kompanije žele da prošire poslovanje u BiH
Vodeće domaće kompanije koje su učestvovale na Međunarodnom sajmu privrede u Mostaru žele da prošire poslovanje u BiH, pronađu poslovne partnere i povećaju investicije. U okviru sajma PKS i Razvojna agencija Srbije organizovali su i učešće srpskih kompanija na međunarodnim B2B susretima u kojima učestvuje više od 100 kompanija iz osam zemalja.
Direktor za marketing i planiranje u Hbis grupi Srbije Jovan Đorđević izjavio je da „Železara Smederevo namerava da poveća saradnju sa postojećim kupcima i proširi je na nove kupce“.
Navodeći da Železara prodaje toplo i hladno valjane limove, kao i bele limove, Đorđević kaže da im je namera da značajno povećaju obim prodaje na tržištu cele BiH, u oba entiteta.
„U BiH postoji potreba za proizvodima naše železare a zbog jake konkurencije mi se borimo pre svega dobrim kvalitetom“, kazao je Dorđević.
V.d. generalnog direktora beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“ Saša Vlaisavljević je kazao da već nekoliko godina posećuje mostarski sajam, ali da je ove godine Srbija zemlja partner i da je zato došla u najjačem sastavu, a posebno kada je reč o vazduhoplovstvu koje predstavljaju beogradski aerodrom i Er Srbija kao najbolji u regionu.
„Smatramo da imamo mnogo usluga u vazduhoplovstvu koje možemo pružiti, Er Srbija i mi“, naveo je Vlaisavljević.
Kaže da se beogradski aerodrom u proširivanju saradnje u regionu orijentisao na svoj školski, odnosno trening centar, koji je nadaleko poznat i u ovom delu Evrope jedan od najpoznatijih.
„Trenutno je naš trening centar vrlo aktivan u regionu i pokušavamo da prodamo naše usluge“, rekao je Vlaisavljević dodajući da aerodrom i Er Srbija pokušavaju da materijalizuju svoj liderski položaj u regionu.
Regionalni eksport menadžer za tržište BiH u „Bambiju“ (Moji brendovi) Darko Krnetić je rekao da ta kompanija prvi put nastupa na sajmu u Mostaru, iako su građani BiH potrošači Bambija, pre svega „plazme“.
„Plazma“ je, podsetio je, najveći Bambijev brend, ali kompanija želi da se afirmiše u BiH i drugim proizvodima.
„Sajam je izuzetno posećen i dobra je prilika za sve privrednike i razmenu poslovnih ideja i mišljenja, tako da smo se vrlo rado odazvali pozivu. Mi smo dugo prisutni na tržištu BiH i radimo preko ovlašćenog distributera“, kazao je Krnetić.
Bambi, kaže, želi da poveća svoje prisustvo na tom tržištu i sajam je pravi način, te dodaje da je ta kompanija dve godine sponzor Igre mladih u BiH.
Privredna komora Srbije i Razvojna agencija Srbije organizovali su i učešće srpskih kompanija na međunarodnim B2B („biznis tu biznis“) susretima na 21. Međunarodnom sajmu privrede u Mostaru.
U tim susretima učestvuje više od 100 kompanija iz osam zemalja, 15 firmi je iz Srbije, a susreti su organizovani u saradnji sa INTERA Tehnološkim parkom Mostar i Spoljnotrgovinskom komorom Bosne i Hercegovine, a posredstvom Evropske mreže preduzetništva u Srbiji, čiji je koordinator PKS.
Za B2B susrete se prijavilo najviše kompanija iz prehrambene, metalske, IT, tekstilne industrije i iz sektora energetike.
„Međunarodni poslovni susreti Mostar 2018. koji su održani u okviru Međunarodnog sajma privrede su pružili šansu učesnicima da na brz i jednostavan način pronađu kupce, dobavljače, uspostave poslovne kontakte i ugovore novu saradnju sa partnerima, ne samo iz BiH, već i regiona Zapadnog Balkana“, rekao je rukovodilac Centra za EU integracije u PKS Marko Kovačević.
On je rekao da se očekuje nekoliko ugovora sa tih sastanaka u metalskom, prehrambenom, ICT i građevinskom sektoru, naglasivši da su veoma zadovoljni što su kompanije iskoristile priliku i učešćem na B2B susretima ostvarile nove kontakte, te da veruje ad će ti kontakti dovesti do proširenja saradnje.
Međunarodni poslovni susreti su održani u organizaciji Evropske mreže preduzetništva, koja već 10 godina uspešno pruža podršku malim i srednjim preduzećima u internacionalizaciji njihovog poslovanja, rekao je Kovačević.
Pored bilateralnih sastanaka, učesnici Međunarodnih B2B susreta Mostar 2018. su imali priliku da se upoznaju sa mogućnostima finansiranja kroz EU programe (Horizont 2020, SME instrument), kao i sa uslugama koje pruža Evropska mreža preduzetništva.
Međunarodni sajam u Mostaru, sa više od 350 izlagača, predstavlja najveću i najznačajniju poslovnu izložbu u BiH.
Evropska mreža preduzetništva je aktivna u više od 60 zemalja širom sveta i okuplja 3.000 eksperata koji dolaze iz više od 600 organizacija.
EEN mreža je ključni instrument EU strategije za podizanje konkurentnosti malih i srednjih preduzeća u Evropi.
Usluge koje pruža EEN mreža malim i srednjim preduzećima odnose se na internacionalizaciju njihovog poslovanja, podršku u pristupu finansiranju, podršku pristupu programima i fondovima EU, informisanje o propisima i pravilima EU i slično.
U Srbiji je za sprovođenje usluga EEN mreže zadužen konzorcijum EEN Srbija čiji je koordinator Privredna komora Srbije, dok su ostale institucije u konzorcijumu: Razvojna agencija Srbije, Inovacioni centar Mašinskog fakulteta u Beogradu, Institut Mihajlo Pupin, Poslovni inkubator Novi Sad i Univerzitet u Nišu.