Članstvo u EU – brži privredni razvoj i nova radna mesta
Proširenje Evropske unije na Zapadni Balkan nosi veliki potencijal za brži privredni razvoj i stvaranje novih radnih mesta, izjavio je Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije i predsednik Upravnog odbora Komorskog investicionog foruma zapadnobalkanske šestorke (KIF ZB6), u Sofiji gde je učestvovao na skupu Svetskog ekonomskog foruma „Strateški dijalog za Zapadni Balkan“.
Privredni rast i nova radna mesta ne dolaze sama po sebi. Da bi iskoristili prednosti proširenja, u regionu treba da podstičemo ulaganja, međusobnu trgovinu i povezivanje ekonomija, kao deo procesa pristupanju Uniji “ , rekao je Čadež.
Zajednička ključna poruka Evrokomora i KIF ZB6, kako je istakao Čadež, jeste da je potrebno da se Zapadni Balkan u što većoj meri tretira kao deo EU, a ne partner ili pridruženi član.
“Da bismo iskoristili potencijal moramo da počnemo da razmišljamo kako da harmonizaciju propisa i politika sa EU stavimo u službu otklanjanja barijera za trgovinu i investicije između današnje EU i Zapadnog Balkana kao dela buduće EU. To je najbolji način da promovišemo uključivanje naših preduzeća u evropske lance vrednosti. A to je ekonomska suština integracije“, ukazao je predsednik Komore.
Čadež je poručio da privredu treba više uključiti u proces proširenja, kako bi lakše identifikovali gde su problemi i mogućnosti, koje možemo zajedno rešiti.
Na skupu Svetskog ekonomskog foruma u Sofiji, koji je organizovan u okviru Samita o Zapadnom Balkanu, Čadež je učestvovao na panelu „Jačanje rasta kroz javno-privatno partnerstvo“. Kako je istakao, razgovaralo se i o digitalnoj agendi i o usluzi rominga za zemlje Zapadnog Balkana.
„Okupili smo sve operatere za sto, Dojče telekom i Telekom Srbija, A1, Telenor i napravili jedan ‘position paper’ – papir podrške, sa jasnom podrškom za takvu inicijativu, ali sa jasnim i konkretnim zahtevima kako da do toga dođemo, a da to ne bude na štetu kompanija i potrošača, već da se regulativa uradi kako treba“, naveo je Čadež. Kompanije su, kako je rekao, stavile do znanja da hoće to da urade, ali zajednički, na način na koji i treba da komuniciraju privreda i politika. „Verujem da je to proces koji, uz aktivno učešće operatera i dobru volju, nije nešto što ne može da se ostvari u narednih godinu ili dve“, rekao je Čadež.
Na skupu Svetskog ekonomskog foruma učestvovala je premijerka Srbije Ana Brnabić, koja je otvorila panel „U susret budućnosti izgradnjom digitalnog ekosistema“, zatim predsednik Svetskog ekonomskog foruma Borge Brende, visoka zvaničnici EU i regiona, predstavnici međunarodnih organizacija i finansijskih institucija. Glave teme bile su ekonomski rast, trgovina i investicije, važnost digitalne agende u kontekstu tehnološkog razvoja i jačanje uloge nove generacije mladih lidera.
„Okupili smo sve operatere za sto, Dojče telekom i Telekom Srbija, A1, Telenor i napravili jedan ‘position paper’ – papir podrške, sa jasnom podrškom za takvu inicijativu, ali sa jasnim i konkretnim zahtevima kako da do toga dođemo, a da to ne bude na štetu kompanija i potrošača, već da se regulativa uradi kako treba“, naveo je Čadež. Kompanije su, kako je rekao, stavile do znanja da hoće to da urade, ali zajednički, na način na koji i treba da komuniciraju privreda i politika. „Verujem da je to proces koji, uz aktivno učešće operatera i dobru volju, nije nešto što ne može da se ostvari u narednih godinu ili dve“, rekao je Čadež.
Na skupu Svetskog ekonomskog foruma učestvovala je premijerka Srbije Ana Brnabić, koja je otvorila panel „U susret budućnosti izgradnjom digitalnog ekosistema“, zatim predsednik Svetskog ekonomskog foruma Borge Brende, visoka zvaničnici EU i regiona, predstavnici međunarodnih organizacija i finansijskih institucija. Glave teme bile su ekonomski rast, trgovina i investicije, važnost digitalne agende u kontekstu tehnološkog razvoja i jačanje uloge nove generacije mladih lidera.
(Preuzeto sa sajta Privredne komore Srbije)