Inovacije i poslovne šanse: Srpske kompanije na najvećem sajmu kozmetike u Istanbulu

08.10.2024

U Istanbulu je od 2. do 4. oktobra održan prestižni sajam kozmetike „Beauty Istanbul“, jedan od najvećih globalnih događaja u industriji lepote i nege. Sa više od 1.100 izlagača iz 62 zemlje i posetama iz 169 zemalja, ovaj sajam predstavlja najznačajniji događaj u svetu kozmetike koji okuplja vodeće svetske kompanije i stručnjake. Privredna komora Srbije (PKS), u okviru Evropske mreže preduzetništva (EEN), organizovala je učešće srpskih firmi na ovom sajmu u Turskoj. Kompanije „Dermamedica“, „Inoderma“ i „Amelles“ aktivno su učestvovale na B2B sastancima, dok su „DCP Hemigal“ i „Biogardenia“ svoje sastanke održale onlajn. „Učešće na sastancima pružilo je srpskim preduzećima izvanrednu priliku da direktno razgovaraju sa potencijalnim poslovnim partnerima, distributerima i kupcima iz celog sveta, omogućavajući širenje njihovog poslovanja na nova tržišta“, izjavila je Marija Kovačević iz PKS. Osim poslovnih sastanaka, dodaje, sajam je bio mesto za razmenu inovacija, trendova i najnovijih tehnologija koje oblikuju industriju lepote. Firme su imale priliku da prikažu svoje proizvode i inovacije na jedinstven način, što je dodatno povećalo vidljivost i konkurentnost njihovih brendova na međunarodnoj sceni. „Poseta sajmu Beauty Istanbul je značajna pre svega zbog informisanja o trenutnoj ponudi i aktuelnostima na Istoku. Održali smo niz sastanaka od kojih smo sa 3 trenutno u kontaktu za saradnju između naših tržišta“, istakla je Tamara Lužajić iz kompanije Dermamedica.

Nacionalni propisi u oblasti kozmetičkih proizvoda, koji su usklađeni sa regulativama Evropske unije, obezbeđuju da srpski proizvođači zadovoljavaju visoke standarde kvaliteta, što prepoznaju i inostrani partneri. „Učešće na ovakvom sajmu je jako korisno, obzirom da smo ostvarili kontakte kako sa firmama iz Turske, tako i sa ostalim inostranim kompanijama vezanim za oblasti ambalaže i mašina“, izjavio je Danilo Nikačević iz kompanije Inoderma.

Interesantno je istaći da je proizvodnja krema, emulzija, losiona, gelova i ulja za kožu, najzastupljenija u asortimanu srpskih proizvođača, sa učešćem od 40 odsto u ukupnom izvozu kozmetičkih proizvoda. Ukupan izvoz ove industrije u prošloj godini dostigao je vrednost od 95,7 miliona američkih dolara, dok se 60 odsto tog izvoza plasiralo u zemlje regiona. „Prilikom posete sajmu Beauty Istanbul 2024, održali smo niz B2B sastanaka sa uvoznicima iz Francuske, Indije, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Indonezije i dr. Predstavili smo Amelles kozmetičke proizvode i otvorili mogućnost za međunarodnu ekspanziju. Poseban fokus je bio na inovativnim proizvodima, poput kreme za sunčanje Vidλ, kreiranih u saradnji sa dr Miljanom Mirković iz Instituta „Vinča“, a u okviru projekta „EU za zelenu agendu u Srbiji“, koji sprovodi UNDP.”, istakla je mr Aleksandra Rašović, generalni direktor AMELLES. Srpska delegacija posetila je Privrednu komoru Istanbula, što je dodatno ojačalo veze između privrednika Srbije i Turske. Učestvovanje na „Beauty Istanbul“ sajmu predstavlja značajan korak za domaće kompanije u njihovom nastojanju da se afirmišu na globalnom tržištu i nastave sa inovacijama i proizvodnjom vrhunskih kozmetičkih proizvoda.

 

 

.